BabyBag ger nyfödda en bra start i livet

Sedan 1992 delas en innehållsrik babyväska ut till alla nyblivna föräldrar i Sverige. I väskan finns noga utvalda produkter anpassat för det lilla livet – däribland Barnängens babyolja.

Att bli förälder är en av livets största händelser. Det är mycket att lära sig – och inte minst gäller det att hitta bra produkter som är anpassade för det nya lilla livet. För att underlätta i vardagen för alla nyblivna föräldrar finns BabyBag, en väska full med produkter och rabatter som kostnadsfritt delas ut på ett flertal förlossningsavdelningar samt mödra- och barnavårdscentraler runt om i Sverige. Väskan distribueras till föräldrarna via Nordic Family Group.

Marina van den Worm jobbar på Barnängens marknadsavdelning och ansvarar bland annat för Barnängens babyprodukter. Hon har två barn själv och vet hur noga föräldrar är när de väljer produkter till sina barn.

– De flesta tittar inte så mycket på reklam utan lyssnar mer på rekommendationer online samt från vänner och familj. Därför är det så bra att BabyBag låter alla föräldrar testa ett utbud av allt som finns att välja på redan från start, säger Marina van den Worm.

I BabyBag, finns bland annat Barnängens produkter representerade genomföretagets uppskattade babyolja. Oljan är ekologiskt certifierad, vegansk samt astma- och allergicertifierad och testad under pediatrisk kontroll. Dessutom är den certifierad av Ecocert Greenlife enligt Cosmos Standard. Certifieringen innebär bland annat att alla ingredienser i oljan är naturliga.

– Vår babyolja är fri från färgämnen och konserveringsmedel. Dessutom tillverkas alla våra babyprodukter lokalt här i Sverige.

Barnängen Barns produkter

Kontrolleras av barnmorskor

Utöver Barnängens produkter innehåller väskan flera andra varumärken, bland annat Pampers, Libero, Lindex och Trygg Hansa. Förutom produktprover innehåller väskan erbjudanden och rabatter som de nyblivna föräldrarna kan nyttja.

– Allt innehåll kontrolleras av legitimerade barnmorskor i samarbete med organisationer och vårdpersonal. Det ger hela väskan en extra kvalitetsstämpel. Just vår babyolja är något som efterfrågats av barnmorskorna och har visat sig vara väldigt uppskattad, säger Marina van den Worm.

Når 78 procent

Via BabyBag når Barnängen cirka 78 procent av alla nyblivna föräldrar runtom i Sverige. Det motsvarar omkring 90 000 utdelade väskor på ett år. Nordic Family Group har liknande koncept i hela Norden, men Barnängen satsar primärt på Sverige.

– Väskan hjälper oss att nå precis den målgrupp vi vill nå med vårt babysortiment. Vårt mål är att alla föräldrar ska få ett smakprov av olika produkter att testa hemma för att sedan själva kunna hitta sina favoriter.

Utöver babyoljan delar Barnängen via väskan ut en rabattcheck på 20 procent på någon av produkterna ur Barnängens babysortiment. Barnängens babysortimentet består av fyra utvalda produkter – babyolja, salva, schampo samt en kombinerad duschgel och schampo. Produkterna är lätta att känna igen eftersom de pryds med ett litet grönt hjärta i Barnängens logotyp.

– Alla fyra babyprodukter håller samma höga standard och går i linje med vad Barnängen vill satsa mer på framöver, där miljövänliga och certifierade ingredienser står i fokus. Vi är på god väg, säger Marina van den Worm.

Nyfiken på Barnängens historia?

Läs mer här

zfgdgdgf

xdfdzfdzgfdz

Relaterade artiklar

Familjens favorit-duschcrème sedan år 1990

Läs mer

Samarbetet med Barncancerfonden fortsätter under 2022

Läs mer